Mały Twórczy Inżynier

Mały Twórczy Inżynier
fizyka z robotyką
Uczestnicy kursu pracują jako młodzi naukowcy, projektanci i inżynierowie. Badają i uczą się podstaw teorii i zjawisk fizycznych (blok naukowo-konstrukcyjny) oraz programowania i konstruowania robotów (blok robotyka z programowaniem). Rozwijają umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów, komunikowania pomysłów i idei, współpracy w grupie oraz wykorzystywania naukowego podejścia do rozwiązywania problemów poprzez obserwację, rozumienie, przewidywanie i krytyczne myślenie.
Dzieci zdobywają wiedzę i rozwijają umiejętności poprzez działanie i doświadczanie w oparciu o samodzielnie skonstruowane modele i prototypy, które stają się platformą poznania i eksperymentowania. Pracując w małych grupach uczą się również od siebie nawzajem.
Zajęcia Małego Twórczego Inżyniera to szansa rozwoju pasji i zainteresowań związanych z naukami ścisłymi, to atrakcyjnie i wartościowo spędzany czas wolny, to budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby, własnych kompetencji, potencjału i umiejętności społecznych. Zajęcia, które realizujemy kładą solidny fundament pod naukę przedmiotów ścisłych – szczególnie fizyki, dzięki czemu młodzi inżynierowie zwiększają swoje szanse na pozytywne osiągnięcia szkolne w ramach tych przedmiotów. Pozytywna motywacja jest kluczem do wysokich osiągnięć edukacyjnych.
Przykładowe kompetencje, które są rozwijane w trakcie zajęć możemy pogrupować następująco:
Nauki ścisłe i inżynieria
- Zadawanie pytań i szukanie odpowiedzi poprzez przeprowadzanie badań naukowych
- Testowanie różnych rozwiązań poprzez manipulowanie zmiennymi, obserwację i pomiar
- Porównywanie wyników z założeniami oraz wyjaśnianie z wykorzystaniem zdobytej wiedzy
- Pogłębianie wiedzy z zakresu fizyki, energii odnawialnej, pneumatyki, mechaniki, programowania, robotyki.
Projektowanie i technologia
- Generowanie i rozwijanie pomysłów i idei
- Planowanie funkcjonalności i estetyki wykonania projektu
- Umiejętny dobór i wykorzystanie dostępnych materiałów konstrukcyjnych i elektronicznych
- Testowanie i ocenianie rozwiązań konstrukcyjnych w kontekście przyjętych założeń i celów
- Stosowanie w procesie technologicznym elementów konstrukcyjnych (belki konstrukcyjne, łączniki, koła zębate i przekładnie) oraz elektronicznych (programowalne klocki EV3, czujniki dotyku, koloru, ultradźwieków, żyroskopowe, kable USB i przewody łączące)
- Efektywne programowanie za pomocą graficznego systemu oprogramowania Lego WeDo oraz Lego Mindstorms EV3.
Matematyka
- Podstawowe działania matematyczne oraz obliczanie prostych proporcji i stosunków liczbowych
- Dokonywanie pomiarów i przewidywanie wyników
- Rozwiązywanie problemów i logiczne myślenie
- Rozwój wyobraźni przestrzennej
- Używanie języka matematycznego i naukowego
- Używanie graficznych środków do prezentowania przewidywań, prognoz, pomiarów
- Interpretowanie i wyjaśnianie danych, wyników.
Basic
od 7 do 8 lat
Program Basic
- Uczestnicy – dzieci w wieku 7 lub 8 lat
- Grupy – od 4 do 8 osób
- Liczba spotkań – 36 zajęć w roku szkolnym
- Czas zajęć – 50 minut/tydzień
Expert
od 8 do 10 lat
Program Expert
- Uczestnicy – dzieci w wieku 8, 9, 10 lat
- Grupy – od 4 do 8 osób
- Liczba spotkań – 36 zajęć w roku szkolnym
- Czas zajęć – 70 minut/tydzień
Advanced
od 9 do 11 lat
Program Advanced
- Uczestnicy – dzieci w wieku 9, 10, 11 lat
- Grupy – od 4 do 8 osób
- Liczba spotkań – 36 zajęć w roku szkolnym
- Czas zajęć – 90 minut/tydzień
